A verseny helye és ideje: Fonyód 2024. június 1.
A verseny rendezője: Fonyódi Kormoránok V.E.
Információk: Parádi Péter +36 70 336-5590
Versenyvezető: Győri Attila +36 20 336-3396
Versenyorvos: Dr. Kanizsai Péter +36 70 395-7800
A versenyen érvényes versenyszabályok:
- A vitorlázás versenyszabályai 2021-2024 (Továbbiakban Versenyszabályok)
- Az MVSZ 2024. évre érvényes versenyrendelkezései
- Az osztályelőírások
- Az MVSZ 2024. évre érvényes Reklámszabályzata
- A jelen versenykiírás és versenyutasítás
Nevezés helye és ideje:
2024 május 31. 17:00-20:00-ig a fonyódi vitorláskikötőben (Sekli büfé)
2024 június 1. 7:00-8:30-ig a fonyódi vitorláskikötőben (Sekli büfé)
Nevezési díj: 9 000 Ft./fő (mocók nevezési díjat nem fizetnek)
Online előnevezés lehetséges ide kattintva. Kérjük, minél többen éljetek vele a helyszíni nevezés felgyorsítása érdekében.
Kormányosi értekezlet
2024 június 1. 8:30-tól a fonyódi vitorláskikötőben (Sekli büfé)
Rajtidő
Minden hajóosztály részére 2024. június 1.-én 9:30 órakor.
Versenyterület és teljesítés
Túraverseny a Fonyód–Badacsony–Szigliget–Balatonfenyves által határolt vízterületen kijelölt versenyterületen. A pályajelek narancs- és sárga színű bóják, amelyeket bal kézről kell elhagyni. A célvonalon való áthaladás a verseny szabályos teljesítését jelenti.
Rajteljárás
A rajteljárás első lépéseként (lehetőség szerint!) 9:20 időpontban egy hangjelzéssel és narancssárga lobogóval jelzi a versenyrendezői hajó, hogy öt perc múlva elkezdődik a rajteljárás. Ezt követően 9:25-kor egy hangjelzéssel és az A (alpha) lobogóval jelzi a figyelmeztető jelzést, majd 9:26 perckor a P (papa) lobogóval az előkészítő jelzést ugyancsak egy hangjelzéssel. 9:29 perckor a P lobogó bevonásával és egy hangjellel jelzi, hogy hamarosan rajt következik, majd egy perc múlva, 9:30-kor az A lobogó bevonásával, valamint egy hangjelzéssel következik a rajt.
Rajtidő korlátozása
A rajtjelzést követő 15 perc eltelte után rajtoló vitorlást el nem rajtolt hajóként (DNS) értékelik.
Rajt halasztása vagy a verseny törlése
A versenyvezetőség a hajók épségét veszélyeztető időjárás esetén a rajtot halaszthatja, illetve a versenyt törölheti.
A verseny félbeszakítása, pályarövidítés
A versenyvezetőség a versenyt nem szakítja félbe. Minden hajó kormányosa egyénileg viseli a verseny feladásának vagy folytatásának felelősségét. Az a vitorlás, amelyik feladja a versenyt, köteles mindent elkövetni, hogy erről a versenyrendezőséget mielőbb értesítse. A versenyiroda és a célhajó telefonszáma +36 20 336-3396. Pályarövidítés bármely pályajelnél lehetséges.
Futamidő korlátozása
A befutási limitidő 14:00 óra
Óvás
Óvást legkésőbb a versenyrendezőségi hajó partra érkezése után 1 órán belül írásban lehet beadni (az MVSZ 2024. évi Általános Versenyutasításban előírtak szerint). Óvási díj nincs.
Büntetésvállalás
A versenyszabályok 31.2 (360 fokos fordulat) és a 44.2 (kétfordulós büntetés) pontjaiban leírt büntetésvállalások érvényesek. Büntetés vállalása esetén az óvási határidőn belül a versenyirodán írásos nyilatkozatot kell tenni.
Értékelés
Értékelésre kerül valamennyi hajóosztály az előnyszámok figyelembevételével számított eredmény alapján. A versenyen hagyományainkhoz hűen külön értékeljük és díjazzuk az alábbi hajóosztályokat:
Yardstick I. csoport (YS szám 96 alatt, azaz 95-ig),
Yardstick II. csoport (YS szám 96-108),
Yardstick III. csoport (YS szám 108 felett, azaz 109-től),
Abszolút első helyezett.
Eredményhirdetés
június 1-én 16:00 órakor a fonyódi vitorláskikötőben (Sekli büfé)
Vacsora
június 1-én 17:00 órakor a Fonyódi vitorlás kikötőben (Sekli büfé)
Biztonsági rendelkezések
Ha a versenyen a szélerő meghaladja a Beaufort 3 értéket, a versenyzők kötelesek mentőmellényüket már a kikötőből való kiinduláskor viselni és magukon tartani mindaddig, ameddig a szélerő alá nem csökken ezen érték alá nem csökken. A trapézt használó legénység a mentőmellényét minden esetben, a szélerő nagyságától függetlenül köteles használni.
Környezetvédelem
Nehezen vagy nem bomló anyagot a vízbe dobni, vagy beengedni szigorúan tilos (üveg, fém, műanyag, papírgöngyöleg, stb.), különös tekintettel az olajra és származékjaira. Amennyiben a versenyvezetőség a verseny ideje alatt, illetve a ki- és bevitorlázás alatt ilyet észlel, a tiltás ellen vétő hajó(k)at a futamból kizárja és DNE-vel értékeli. (Ez módosítja a Versenyszabályok 63.1. pontját)
Szavatosság kizárása
A verseny rendezősége és a versenyvezetőség nem vállal felelősséget sem a versenyzők, sem a hajók versenyre való alkalmassága tekintetében, sem pedig a versenyen való részvétel során esetlegesen bekövetkező balesetekért, halálesetért, vagy anyagi kárért.
Kedves Kormoránok,
Maximilla évek óta most először nem indul a kormányos rommá tört csontjai miatt:-(
Jó szelet